PMP(Project Management Professional) V - Roadmap

watch_later 6/14/2020

Planlama

Proje Paydaş Yönetimi

Proje paydaşları projeye aktif olarak dahil olan ya da projenin çıktılarından etkilenecek kişi ve kurumlardan oluşur. Projeyi etkileyen ve projenin çıktılarından etkilenen ve etkilendiğini düşünen herkes paydaştır.


Paydaş Katılımının Planlanması

Paydaşların beklentilerinin, ilgilerinin ve potansiyel etkilerinin belirlenerek bütün proje boyunca yönetimlerinin planlanması işlemidir.

Paydaş katılımının planlanması aşağıdakileri kapsar;

·         Projenin paydaşlara etkisi

·         Paydaşların projeye katılımları

·         Paydaş beklenti, ihtiyaç ve gereksinimlerinin yönetilmesi

·         Proje ekibi ile paydaşlar arasındaki iletişimin sağlanması

 

Paydaş Katılım Seviyeleri
Habersiz: Proje ve potansiyel etkisinden habersizdir.
Dirençli: Projenin ve potansiyel etkilerinin bilincindedir ve
değişime direnç gösterir.
Tarafsız: Projenin bilincindedir, ancak ne destekleyici ne de
dirençlidir.
Destekleyici: Projenin ve potansiyel etkilerinin bilincindedir ve
değişimi destekler.
Lider: Proje ve potansiyel etkilerinin bilincindedir ve projenin
başarıya ulaşması için aktif katılım gösterir.

Stakeholder Engagement Assessment Matrix
Stakeholder Engagement Assessment Matrix

Çıktılar

Paydaş katılım planı:

·         Paydaşlar için mevcut ve istenen ilişki seviyeleri

·         İstenen seviyelere ulaşma planları

·         Paydaşların projeye dahil edilme yolları

·         Planın paydaşların ve projenin ihtiyaçlarını ne kadar iyi karşıladığını izlemek ve değerlendirmek için kılavuzlar ve metrikler

içerir.

  

Yürütme

Proje Entegrasyon Yönetimi

Proje Çalışmalarının Yönlendirilmesi ve Yönetilmesi

Projenin hedeflerine ulaşmak amacıyla proje yönetimi planında tanımlanan çalışmalarının yönetilmesi ve gerçekleştirilmesi ve onaylanan değişikliklerin uygulanması sürecidir.

Bu sürecin ana faydası, proje çalışmasının genel yönetimi sağlamasıdır.

·         Düzeltici eylem

·         Önleyici eylem

·         Kusurların giderilmesi

Monitoring and Controlling Process Group
Monitoring and Controlling Process Group


Proje çalışmaları yönlendirme ve yürütme aktivitelerinden bazıları şunlardır:

       Proje hedeflerine ulaştırılacak aktivitelerin gerçekleştirilmesi

       Projede görevlendirilecek ekip üyelerinin bulunması, eğitilmesi ve yönetilmesi

       Malzeme, araç, cihaz ve tesislerden oluşan kaynakların bulunması, yönetilmesi ve kullanılması

       Planlanan planlanan yöntem ve standartların uygulanması

       Proje ekibinin içindeki ve dışındaki proje iletişim kanallarının kurulması ve yönetilmesi

       Tahminleri kolaylaştırmak üzere, maliyet, zaman çizelgesi, teknik ilerleme, kalite açısından ilerleme ve projenin durumu gibi alanlardaki çalışma performansı birilerinin üretilmesi

       Değişiklik taleplerinin bildirilmesi ve onaylanan değişikliklerin proje kapsamında,  uygulanması

       Riskin yönetilmesi ve risk yanıt aktivitelerinin uygulanması

       Satıcıların ve tedarikçileri yönetilmesi

       Paydaşların ve paydaş katılımı da yönetilmesi

       Alınan derslerin toplanması, belgelenmesi ve onaylanan süreç iyileştirme aktivitelerinin uygulanması

       Uzman görüşü

       Proje yönetimi bilgi sistemleri

       Toplantılar

 

Çıktılar

       Teslimatlar

       Çalışma performansı verileri

       Değişiklik talepleri

       Sorun kayıtları

       Proje yönetimi planı güncellemeleri

       Proje belgeleri güncellemeleri

 

Proje Entegrasyon Yönetimi

Project Integration Management Overview
Project Integration Management Overview


Proje Bilgisinin Yönetilmesi

Proje bilgisini yönetme, mevcut bilgileri kullanma ile projenin amaçlarına ulaşması ve kurumsal öğrenmeye katkıda bulunmak için yeni bilgiler oluşturulması sürecidir.

Bu sürecin kilit faydaları, proje sonuçlarını üretmek veya iyileştirmek için önceki organizasyonel bilgiden yararlanılması ve proje tarafından oluşturulan bilgiye organizasyonel operasyonları ve gelecekteki projeleri ya da aşamaları desteklemesi için ulaşılabilir olmasıdır.

 

Bilgi Yönetimi

Araçlar ve teknikler bunlarla sınırlı olmamakla birlikte şunları içerir:

       Açık bilgilerin kodlanması için yöntemler

       Kayıtlı çıkarılan dersler

       Kütüphane hizmetleri

       Bilgilerin toplanması

       Proje yönetimi bilgi sistemi (Proje yönetimi bilgi sistemleri genellikle doküman yönetim sistemlerini içerir.)

 

Alınan Ders Kayıtları

       Kategori ve durumun açıklamasını içerebilir.

       Durumla ilgili etki, tavsiyeler ve önerilen eylemleri içerebilir.

       Zorlukları, sorunları, gerçekleşmiş riskleri ve fırsatları veya uygun olan diğer içerikleri kaydedebilir.

 

Kalitenin Yönetilmesi

Uygun kalite standartları ve operasyonel tanımların kullanılmasını sağlamak için kalite kontrol ölçümlerinden elde edilen sonuçların ve kalite gereksinimlerin denetlenmesi sürecidir. Kalite ana faydası kalite süreçlerinin geliştirilmesini kolaylaştırmasıdır.

Project Quality Management Overview
Project Quality Management Overview


Mükemmellik için Tasarım
(Design for Excellence(Design for X))

Tasarımın belirli yönlerini optimize etmek için bir ürünün tasarım aşamasında uygulanabilecek bir teknik kılavuzlar kümesidir. Ürünün nihai özelliklerini iyileştirebilir (maliyet azaltma, kalite iyileştirme, daha iyi performans ve müşteri memnuniyeti gibi konularda)


Major Project Quality Management Process Interrelations

Major Project Quality Management Process Interrelations


Araçlar ve Teknikler

Kalite Denetimleri

       Yönetim Modelleri

       Kurumsal Değerlendirme(EFQM vb.)

       Belgelendirme ve Akreditasyonu(ISO-9001)

       Kontrol

 

Kalite Güvence Sistemi(Quality Assurance System)

Kalite anlayışı, üretilen ürün ya da hizmetlerin kontrol edilmesinden başka, ürünün ya da hizmetin üretim süreçlerini sürekli kontrol altında tutacak bir sistem gerekliliği ile tanımlanır.

Kalite güvencesi, ürünün kalitesini güvence altına alır ve bu işlemden üretilen ürünün hatasız olmasını ve belirtilen tüm müşteri gereksinimlerine uymasını sağlar.

Kalite güvence sistemi, hatalı ürünlerin elenmeleri yerine, hatalı ürün ya da hizmetlerin süreçleri ile birlikte ele alınarak iyileştirilmesi ve sonraki sürece hatalı geçişlerine engel olunması temeline dayanır.

 

Altı Sigma(Six Sigma), operasyonlarda mükemmelliğin sağlanması amacıyla işletmelerde süreçlerin tanımlanması, ölçülmesi, analiz edilmesi, iyileştirilmesi ve kontrolü için kolay ve etkili istatistik araçlarının kullanıldığı bir yönetim stratejisidir. Standart sapma ile ölçülür.

Kalite güvence sistemi uygulanması kullanıcıya:

       Kurumsallaşma, süreçlerin kontrol altında tutulması

       Doğru bilgi iletişimi

       Takım ruhu yaratma

       Verimlilik ve üretkenlik artırma, maliyet azaltma, süreç kısalması

       Ürün ve hizmet kalitesi artış ve süreklilik

       Müşteri memnuniyeti, güven duygusu artması

       Çalışan memnuniyeti, motivasyon artması, iş/çözüm ortakları ile ilişki güçlenmesi

sağlar.

Benimsenecek kalite güvence sisteminin herhangi bir uluslararası standardı karşılama zorunluluğu yoktur. Ancak, uluslararası standartların kalite sistem gerekleri konusundaki en temel şartlar olduğu göz önünde bulundurulmalıdır.

Kalitenin yönetilmesi, uygun kalite standartları ve operasyonel tanımların kullanılmasını sağlamak için kalite kontrol ölçümlerinden elde edilen sonuçların ve kalite gereksinimlerinin denetlenmesi sürecidir.

Kalitenin yönetilmesi yürütme süreçlerinde gerçekleştirilir.

Kalitenin kontrolü, performansı değerlendirmek ve gerekli değişiklikleri tavsiye etmek için kalite aktivitelerin gerçekleştirilmesinin sonuçlarının izlenmesi ve kaydedilmesi sürecidir.

Kalite kontrolü izleme ve kontrol süreçlerinde gerçekleştirilir.

Kalite yönetim ve kontrol araçları:

       Yakınlık Şemaları

       Süreç Program Tabloları

       Karşılıklı İlişki Tabloları

       Ağaç Şemaları

       Önceliklendirme Matrisleri

       Aktivite Ağ Şemaları

       Matris Diyagramları

 

Araçlar ve Teknikler

Akış Şemaları

Problemin ortaya çıkmasında etkili olan nedenleri beyin fırtınası tekniğinden yararlanarak bulmaya yarayan etkili ve oldukça kullanışlı bir kalite aracıdır.

       Bir problemin potansiyel kök nedenlerinin bulunmasında

       Bir problemin nedenlerinin ve aralarındaki ilişkilerin anlaşılırlığını artırmakta

       Çözüm yollarının bulunmasında

       Büyük bir problemin yönetilebilir(ele alınabilir) küçük parçalara ayrılmasında

kullanılır.

Cause-and-Effect Diagram
Cause-and-Effect Diagram


SIPOC
(Supplier Input Process Output Customer): İş süreçlerinin ana ve yardımcı dallara ayrılarak SIPOC tanımında yer alan tedarikçi, girdi, çıktı ve müşteri arasındaki ilişkilerin belirlenmesine yardımcı olan diyagramların genel adıdır. Süreçlerin kısıtları ve kritik noktaları az detay içerecek şekilde bu diyagram üzerinde gösterilir. Özellikle six sigma projelerinde, tanımlama aşamasında süreçlere ait tüm bilgilere geniş perspektiften bakılmasını sağlayarak süreç problemlerinin tanımlanmasında kolaylık sağlamaktadır.

The SIPOC Model
The SIPOC Model

Pareto Diagramı ve Deney Tasarımı

Pareto analizi, bir sorunun önemli sebeplerini, nispeten daha önemsiz sebeplerden ayırmak için kullanılan bir çubuk diyagramıdır. Takım çalışmalarında da sıklıkla başvurulan yöntemdir.

Buna göre, birçok olayda sonuçların %80’i, nedenlerin %20’sinden kaynaklanmaktadır. Yöntemin doğruluğunu tasdik eder nitelikte olarak, Pareto’nun gözlemine göre, İtalya’nın bütün gelirinin %80ine, İtalyan nüfusunun sadece %20’si sahip bulunmaktadır.

 

Histogram

Bir veri topluluğu gruplandırılırken,tekrar eden veri sayılarının birbirine bitişik dikdörtgen sütunlar şeklinde gösterilmesine histogram denir.

Histogramlar verinin karakteristiğini karşılaştırmak için iyi bir yoldur.

 

Kontrol Grafikleri

Belli bir zaman dilimindeki süreç verilerinin belirlenen kontrol limitlerine göre durumunu gösterir.

Yedi nokta kuralı, bir yöndeki (yukarı veya aşağı) yedi veri noktasının işlemin rastgele olmadığını gösterdiğini belirtir. Bu, bir şeyin süreci etkileyip etkilemediğini belirlemek için ölçümü kontrol etmeniz gerektiği anlamına gelir.

 

İstatistiksel Örnekleme

Tetkik için popülasyonun bir kısmının seçilmesi yöntemidir.

       Maliyet ve zaman kazancı sağlar.

       Geçerliliği seçilen örneklere ve örnek sayısına bağlıdır.

       İstenen doğruluk oranını artırmak örnek sayısını katlayarak artırır.

 

Denetim Çizelgeleri

Kontrol çizelgeleri veri toplamayı kolaylaştıran ve verileri saklamada kullanılan kalite araçlarındandır. Kontrol çizelgeleri maddeler şeklinde düzenlenir ve her bir maddenin ne sıklıkta görüldüğü bu çizelgeler üzerine kaydedilir.

 

Kalite Denetimleri

       Uygulanmakta olan tüm iyi uygulamaları tanımlamak

       Tüm uyumsuzlukları, boşlukları ve eksiklikleri tanımlamak

       Ekibin üretkenliğinin arttırılmasına yardımcı olmak için süreçlerin uygulanmasını geliştirecek desteği sağlamak

       Öğrenilen dersler havuzuna katkı sağlamak

amaçlarını taşımalıdır.

Kalite iyileştirme metodları, iyileştirme fırsatlarını analiz etmek ve değerlendirmek için kullanılır:

       Plan-Do-Check-Act

       Six Sigma

Kalite raporları, proje kalite beklentilerini yerine getirmek için doğru önlemlerin alınmasına yardımcı olacak bilgileri sağlamak için grafiksel, sayısal veya niteliksel olabilir.

 

Test ve Değerlendirme Belgeleri

Kalite hedeflerine ulaşmak için kullanılan kontrol listeleri ve detaylı gereksinimler izlenebilirlik matrislerini içerir.

 

Kaynak Yönetimi

Kaynakların Elde Edilmesi

Proje çalışmalarını tamamlamak için gerekli olan eleman, ekipman, techizat, araç ve gereçlerin elde edilmesi sürecidir.

Plan Resource Management: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Plan Resource Management: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs

 

Plan Resource Management: Data Flow Diagram
Plan Resource Management: Data Flow Diagram
                                                  

Takım Türleri
Adanmış: Sadece proje için, tam zamanlı çalışanlar

Yarı Zamanlı: İlgili proje dışında başka proje veya işte çalışanlar

Ortaklık: Birkaç kuruluşun proje üstlendiği durumlarda, projedeki her organizasyondan insanlar

Sanal: Coğrafi uzaklık nedeniyle fiziksel olarak bir arada bulunmayan kişiler

 

Araçlar ve Teknikler

Karar Verme
Çok Kriterli Karar Analizi
: Kaynakların seçilmesine yardımcı olacak bir dizi kriter kullanılabilirlik, maliyet, deneyim, konum ve/veya gerekli bir beceri seti gibi projenin gereksinimlerini karşılayan faktörler önem sırasına göre ağırlıklandırılır ve seçilen kaynaklar temelinde potansiyel kaynaklar değerlendirilir.

 

Kişilerarası ve Takım Becerileri
Müzakere: P
roje yöneticisine raporlamayan ama ihtiyaç duyulan kaynaklar için fonksiyonel yönetici veya diğer proje yöneticiler ile müzakare edilmesi gerekir.

 

Halo Etkisi: Bir kişinin bir konuda iyi olduğu için diğer birçok konuda da iyi olacağının yanılsamasıdır.

Çıktılar

       Proje personeli atamaları

       Kaynak takvimleri

       Proje yönetim planı güncellemeleri

 

Ekibin Geliştirilmesi

Proje performansını artırmak amacıyla yetkinliklerin, ekip üyesi etkileşiminin ve genel ekip ortamının iyileştirilmesi sürecidir. Bu sürecin ana faydası,  iyileştirilmiş ekip çalışması, artırılmış kişi becerileri ve yetkinlikleri, motive edilmiş çalışanlar, azaltılmış ayrılma oranı, genel proje performansının iyileştirilmesidir.

Develop Team: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Develop Team: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs

Develop Team: Data Flow Diagram
Develop Team: Data Flow Diagram


Proje Yönetim Planı

Kaynak yönetim planı

Proje Belgeleri

Öğrenilmiş dersler

Proje takvimi

Proje ekip atamaları

Kaynak takvimleri

Çevresel İşletme Faktörleri

Organizasyonel Süreç Varlıkları

 

Araçlar ve Teknikler

Kişiler Arası İlişki Becerileri

       Liderlik

       Ekip Kurma

       Motivasyon

       İletişim: Açık/Dürüst/Eşit/Zamanında

       Etkileme

       Politik ve Kültürel Farkındalık

       Karar Alma: Emir/Danışma/Görüş Birliği

       Müzakere

       Güven Oluşturma

       Koçluk ve Çatışma Yönetimi

 

Bruce Tuckman Modeli

Tuckman modeline göre bireyler belirli aşamaların sonunda ekip olurlar. Bu aşamalar sırasıyla: Oluşum(Forming), Karmaşa(Storming), Düzenleme(Norming), Performans(Performing), Çözülme(Adjourning) olarak tanımlanmıştır

Herzberg’in Motivasyon-Hijyen Teorisi

Motivasyon Faktörleri
Başarı, tanınma, takdir edilme, yapılan işin niteliği, yetki ve sorumluluk sahibi olma, ilerleme ve yükselme imkanlarının olması vs. motivasyonel faktörler arasında sayılabilir.
Bu faktörlerin olması durumunda bireylerin çalışma istek ve arzuları artar. Bu
faktörlerin bulunmaması halinde ise bireylerin çalışma arzu ve istekleri yavaşlayabilir.

Hijyen Faktörleri
İşletme politikası ve yönetimi, çalışma koşulları, ücret düzeyi, özel yaşamdaki mutluluk
düzeyi, organizasyonda alt-üst arasındaki ilişkiler vs. unsurlardır.

Hijyen faktörlerin varlığı motive etmez, fakat yokluğu demotive eder.
Hijyen faktörü sağlanmış insanlar motivasyonel faktörleri önemsememektedirler.

Takdir ve Ödüller

Arzu edilen davranışları ödüllendirme ve itibar kazandırma sürecidir.
• Projede agresif zaman programı hedefi varsa, fazla mesai yapma istekliliği ödüllendirilir.
• Takım üyeleri değerli olduklarına inanırlarsa motive olurlar.
• Beceri geliştirme, zorluklarla başa çıkma gibi fırsatlar yakalarlarsa motive olurlar.
• En iyi strateji, proje tamamlandıktan sonra değil hayat döngüsü içinde takıma itibar kazandıracak çözümler üretmektir.

 

Ekibin Yönetilmesi

Proje performansının optimize edilmesi için ekip üyesi performansının izlenmesi,  geribildirim sağlama, sorunların çözülmesi ve ekip değişikliklerinin yönetilmesi sürecidir.

Raporlama ilişkilerinin yönetilmesi proje yöneticisinin sorumluluğundadır.

·         Takım performansını izlemek ve değerlendirmek

·         Liderlik sağlamak

·         Takım sorunları ile ilgilenmek

·         Çatışma çözümünün kolaylaştırılması

·         Müzakere ve etkileme

·         Performans verilerine göre planları ayarlama

·         Takım başarısı için riskleri yönetmek

·         Neler olduğunu gözlemlemek

·         Çözümleri izlemek için sorun günlüğü kullanma

·         Ekip üyelerinin kendi başlarına çözemedikleri çatışmalarda onlara yardım etmek

 

Manage Team: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Manage Team: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs


Proje Yöneticisinin Gücü

Uzman: Teknik veya proje yönetimi uzmanı olmak

Ödül: Ödül verebilme yetkisi

Resmi: Mevkiye dayalı güç

Dolaylı: Karizma, şöhret, saygı gücü

Ceza: Ceza verebilme yetkisi

 

En iyi güç biçimleri uzman ve ödüldür. Ceza gücü genellikle en az etkilidir.

Resmi, ödül ve ceza şirketteki konumunuzdan türetilmiş güçlerdir. Uzman gücü kendi başına kazanılır.

 

McGregor X ve Y Teorisi(McGregor's Theory of X and Y)

X Teorisi Varsayımları

       Çalışanlar iş yapmayı sevmez

       Tembeldir

       Sorumluluktan kaçınır

       Çalışması için zorlanması gerekir.

 

Y Teorisi Varsayımları

       Çalışanlar yaratıcıdır

       İşten keyif alır

       Sorumluluk almayı sever

       Kendilerini yönetebilir

 

Çatışma Yönetimi

       Önem ve yoğunluk

       Zaman baskısı

       Görüşler

       Çözme motivasyonu

 

Çözüm Teknikleri

Geri çekilme, kaçınma (Withdrawal, Avoidance) Erteleme

Yatıştırma, uyum sağlama (Smoothing, Acommodating) Taviz, anlaşma

Ödünleşme, uzlaşma (Compromise, reconciling) Kaybet - kaybet durumu

Zorlama, yönlendirme (Forcing, directing) Kazan - kaybet durumu

İşbirliğinde bulunma, sorunu çözme (Collaborating, problem solving) Konsensus sağlama, Kazan - kazan durumu

 

Kişiler Arası İlişki Becerileri

       Liderlik

       Etkileme

       Etkili karar alma

 

Liderlik Stilleri

Otokratik: Proje yöneticisi, öncelikle ekip üyesinin duygularına az bakılmaksızın, görevleri yerine getirmeye odaklanmıştır.

Yönlendirme: Proje yöneticisi ekip üyelerine neyi, ne zaman, nerede ve nasıl yapılacaklarını söyler.

Demokratik/Katılımcı: Proje yöneticisi, ekip üyelerini karar alma sürecine aktif olarak katılmaya teşvik eder. Ekip üyelerine çok fazla yetki verilir ve projenin yönetiminde aktif rol oynar.

Laissez-faire: Kelimenin tam anlamıyla yapalım anlamına gelen Fransızca bir terimdir. Proje yöneticisi işleri ekip üyelerine devreder ve sadece çalışmayı üst düzeyde izler.

Hizmetkar Lider (Agile), Karizmatik, Bürokratik, Analitik stilleri de bulunur.

 

Proje İletişim Yönetimi

İletişimin Yönetilmesi

İletişimi yönetilmesi sadece ilgili bilgilerin dağıtılmasından ibaret değildir. Bu süreç, proje paydaşlarına iletilen bilgilerin uygun olarak oluşturulmasını, alınmasını ve anlaşılmasını sağlar.

·         Gönderici alıcı modelleri

·         İletişim ortamının seçilmesi

·         Yazı sitili

·         Toplantı yönetimi

·         Sunum teknikleri

·         Yazı sitili

·         Toplantı yönetimi

·         Sunum teknikleri

·         Uzlaşma sağlama ve engelleri aşmak becerileri

·         Dinleme teknikleri

önemli rol oynar.

Plan Communication Management: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Plan Communication Management: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs


Proje Risk Yönetimi

Risk Yanıtlarının Uygulanması

Risk yanıtlarını uygulama, risk yanıt planlarında kararlaştırılanları uygulama sürecidir.

Bu sürecin en önemli yararı,  genel proje riskini ele almak,  proje tehditlerini en aza indirmek ve proje fırsatlarını en üst seviyeye çıkarmak için kararlaştırılan risk yanıtlarının planlandığı gibi yürütülmesini sağlamaktır. Bu işlem proje boyunca gerçekleştirilir.

Implement Risk Responses: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs

Implement Risk Responses: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs

Implement Risk Responses: Data Flow Diagram
Implement Risk Responses: Data Flow Diagram


Risk yanıtları uygulanması sürecine doğru bir şekilde dikkat edilmesi,  üzerinde anlaşmaya varılan risk yanıtlarının fiilen yürütülmesini sağlayacaktır.

Proje risk yönetimi ile ilgili yaygın bir sorun, proje ekiplerinin riskleri tanımlamak, analiz etmek ve risk yanıtları geliştirmek için çaba harcaması, ardından risk yanıtlarının risk kayıt defterinde ve risk raporunda kararlaştırılması ve belgelenmesidir, ancak riski yönetmek için herhangi bir işlem yapılmamaktadır.

Sadece risk sahipleri, üzerinde anlaşmaya varılan cevapları uygulamak için gereken çabayı gösterdiğinde, projenin genel risk gösterimi ve tehditler ile fırsatlar proaktif olarak yönetilecektir.

 

Proje Tedarik Yönetimi

Tedariklerin Yürütülmesi

Satıcılardan yanıt alma, satıcı seçme ve sözleşme imzalama sürecidir. Yapılan anlaşmalarla dahili ve harici paydaş beklentilerinin uyumlu olması sağlanmalıdır.

Plan Procurement Management: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Plan Procurement Management: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs


Araçlar ve Teknikler

Teklif Sahibi Konferansları: Bir fiyat teklifi ya da teknik teklif verilmeden önce alıcı ve tüm olası satıcılarla birlikte yapılan toplantılardır.

Teklif Değerlendirme Teknikleri: Kaynak seçiminin, alıcının tedarik politikaları çerçevesinde resmi bir değerlendirmenin gözden geçirilmesi süreci tanımlanır

Bağımsız Tahminler

Uzman Görüşü

İlan Verme

Analitik Teknikler: Satıcının geçmiş performans bilgileri incelenebilir.

Müzakere Teknikleri: Proje yöneticisi müzakerelere katılmalıdır.

 

Çıktılar

       Seçilen Satıcılar

       Anlaşmalar

 

Proje Paydaş Yönetimi

Paydaş Katılımın Yönetilmesi

Paydaş katılımın yönetilmesi paydaşların ihtiyaçlarının, beklentilerinin karşılanması için;

       Paydaşlar ile iletişim kurulması ve çalışılması

       Ortaya çıkan sorunların ele alınması

       Proje yaşam döngüsü boyunca paydaşların proje aktivitelerine uygun şekilde katılmasının teşvik edilmesi 

sürecidir.

Manage Stakeholder Engagement: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Manage Stakeholder Engagement: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs

 

Manage Stakeholder Engagement: Data Flow Diagram
Manage Stakeholder Engagement: Data Flow Diagram


Proje Entegrasyon Yönetimi

Proje Çalışmalarının İzlenmesi ve Kontrolü

Proje yönetimi planında tanımlanan performans hedeflerini karşılamak için ilerlemenin izlenmesi, gözden geçirilmesi ve rapor edilmesi sürecidir.

Bu sürecin ana faydası, paydaşların projenin, atılan adımların ve bütçe, zaman çizelgesi ve kapsam tahminlerinin mevcut durumunu anlamasına imkan vermesidir.

İzleme kontrol faaliyetleri;

       Gerçekleşen proje performansıyla proje yönetim planını karşılaştırma

       Performansı değerlendirip herhangi bir düzeltici veya önleyici eylem olup olmadığını belirlemek

       Yeni riskleri belirleme

       Riskleri takip etme, analiz etme, izleme

       Proje ürünleri ve ilgili belgeler hakkında doğru ve zamanında bilgi tabanı edinme

       Maliyet ve zaman çizelgesi bilgilerini güncellemeye yönelik tahminlerde bulunma

       Onaylanan değişikliklerin uygulanmasını izleme

       Eğer bir program parçası ise durumu program yönetimine raporlama

Monitor and Control Project Work: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Monitor and Control Project Work: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs

 

Monitor and Control Project Work: Data Flow Diagram
Monitor and Control Project Work: Data Flow Diagram 


Proje Entegrasyon Yönetimi

Entegre Değişiklik Kontrolünün Gerçekleştirilmesi

Değişiklik İsteği

Bir değişiklik isteği, herhangi bir belgeyi, teslimatı veya temel çizgiyi değiştirmek için resmi bir tekliftir.

Proje çalışması yapılırken sorunlar tespit edildiğinde, proje politikalarını veya prosedürlerini, proje veya ürün kapsamını, proje maliyetini veya bütçesini, proje zamanlamasını veya proje veya ürün sonuçlarının kalitesini değiştirebilecek değişiklik istekleri gönderilebilir.

Değişiklik istekleri projenin ilerleyen aşamalarında yaşanabilecek olumsuz etkileri önlemek için gerekli önleyici veya düzeltici eylemleri kapsamaktadır.

Herhangi bir proje paydaşı değişiklik talep edebilir.

 

Düzeltici Eylem

Proje kapsam, takvim, maliyet veya kalite planından saptığında projenin performansını (mevcut performans) temel çizgilerine geri getirilmesi için yapılan eylemlerdir. Düzeltici eylemler reaktif eylemlerdir. Konunun nedenini düzeltmek için uygunsuzluklar tespit edildiğinde yapılır.

Önleyici Enlem

Projenin performansının temel çizgileriyle aynı hizada olmasını sağlamak için projenin kapsam, program, maliyet veya kalite planından uzaklaşması muhtemel olduğunda(geleceğe yönelik performans) yapılan eylemlerdir. Önleyici eylemler proaktif eylemlerdir.

Kusurun Giderilmesi

Uygunsuz ürünün ya da ürün bileşeninin değiştirilmesi/onarılması için yapılan aktivitedir. Tekrar çalışma(rework) gerektirir. Projenin bir bileşeni gereksinimi karşılamadığında talep edilebilir.

 

Tüm değişiklik taleplerinin gözden geçirilmesi, teslimatlar, organizasyonel süreç varlıkları, proje dokümanları ve proje yönetimi planındaki değişiklikleri onaylanması ve yönetilmesi ve değişiklik bilgilerinin iletişimi sürecidir.

Proje belgeleri, teslimatlar, temel çizgiler veya proje yönetim planındaki değişiklikler için tüm talepler gözden geçirilir ve değişiklikler onaylanır veya reddedilir. 

Proje içindeki belgelenmiş değişikliklerin, genelde proje hedeflerini veya planlarını dikkate almadan yapılan kontrolsüz değişiklerden kaynaklanan proje riskini azaltırken entegre bir şekilde değerlendirmesine izin verir.

 

Perform Integrated Change Control: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Perform Integrated Change Control: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs

 

Perform Integrated Change Control: Data Flow Diagram
Perform Integrated Change Control: Data Flow Diagram


Talep edilen değişikliğin tüm proje kısıtlarına etkisi değerlendirilmelidir. Etkinin değerlendirilebilmesi için kapsam ve planların gerçekçi ve tam olması gerekir.

Eğer bir değişiklik proje yönetim planını, temel çizgileri, politika ve prosedürleri, proje başlatma belgesini, sözleşmeleri veya çalışma bildirimlerini etkilemiyorsa proje yöneticisinin değişikliği onaylama yetkisi olabilir. Eğer bu alanlar etkileniyorsa değişikliği değişiklik kontrol kurulu veya sponsor onaylamalıdır.

       Değişiklik kontrol sistemi

       Yapılandırma yönetimi

       Değişiklik talepleri

       Değişiklik emirleri

       Değişiklik kontrol kurulu

Proje ile ilgili değişiklik istekleri olabilir. Değişiklik yönetimi, projenin gerçekleştirilmesi sırasında ya da sistemin tümünün ya da elemanlarının işlevsel/fiziksel özelliklerindeki herhangi bir değişimin değerlendirilmesinin proje ile uyumu sağlanarak yapılır.

 

Değişiklik Kontrol Sistemi

       Değişiklik isteği açık olarak tanımlanır. Dayandığı nedenler belgelenir.

       Değişikliğin proje çıktılarına olası etkileri incelenir.

       Değişiklik isteği onaylanır.

       Değişiklik proje planına eksiksiz olarak aktarılır.

       Ürünü etkiliyor ise projenin tüm süreçlerine yansıtılır.

       Değişikliğin maliyet, risk, kalite ve personel unsurları üzerindeki etkisi dikkate alınır.

       Değişiklik istekleri için değişiklik kontrol kurulu kurulması önerilir.

       Bu kurullar ilgili üyelerin bulunduğu kapsamlı ve doğru karar alacak yapıda olmalıdır.

       Belli durumlarda kurul kararı olmadan işlemlerin otomatik yerine getirilebilmesi için süreçler belirlenebilir.

 

Konfigürasyon Yönetimi

       Ürüne ilişkin bir sistemin yapısı içinde bulunan tüm elemanları kontrol ve koordine etme tekniğidir. Sistem ile her tür ürün ilişkili bileşenlerden oluşan kaynaklar ifade edilmektedir.

       Sistemi oluşturan parçaların her biri yapılandırma yönetimine konu olan unsurlardır.

 

Konfigürasyon Yönetimi Unsurları

Konfigürasyon yönetimi, proje yöneticisinin sorumluluğundadır. Ancak proje büyüklüğüne göre ayrıca bir konfigürasyon yöneticisi atanabilir. Proje yöneticisine bağlı olarak çalışır.

       Kaynakların belirlenmesi, mevcut kaynakların belirlenmesi ve birbiriyle ilişkisinin tanımlanması

       Konfigürasyon değişiklik kontrolü, başlangıçta belirlenen yapılandırma elemanlarının değişiklikleri yalnızca bu yetkiye sahip kişilerce, belli standart ve prosedürlere uygun olarak yapılması,

       Yapılandırmanın tanımlanması

       Yapılandırma durumunun kayda geçirilmesi

       Yapılandırmanın doğrulanması ve denetimi

       Durum kayıtları, kaynakların geçmiş, mevcut ve planlanan durumları ile ilgili bilgilerin kaydedilmesi ve güncellenmesi

       Doğrulama, konfigürasyon elemanlarının mevcut durumlarının kayıtlardaki durumları ile tutarlılık içinde olduğunun denetlenmesi

 

Proje Kapsamı Yönetimi

Kapsamın Onaylanması

Tamamlanan proje teslimatlarının müşteri veya sponsorla yapılan planlı toplantılarla onaylanmasını resmileştirme sürecidir.

Validate Scope: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Validate Scope: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Validate Scope: Data Flow Diagram
Validate Scope: Data Flow Diagram
 
Doğrulanmış teslimatlar (kontrol kalitesi sürecinde doğrulanmış ve eksiksiz olup olmadığı kontrol edilmiş), tatmin edici bir şekilde tamamlanıp teslim edildiğini müşterinin veya sponsorun resmi olarak kabul etmesini sağlamak için müşteri veya sponsor ile birlikte incelenir.

Kapsamın onaylanması süreci, öncelikle müşteri veya sponsor tarafından teslim edilecek ürünlerin resmi olarak kabul edilmesiyle ilgilenirken, kalite kontrol süreci öncelikli olarak teslimatların doğruluğu ve teslim edilebilecekler için belirlenen kalite gereksinimlerini karşılamakla ilgilidir.

Kalite kontrol genellikle kapsamın onaylanmasından önce yapılır, ancak iki işlem paralel olarak da yapılabilir.

       Müşteri geribildirimlerinin düzenli, detaylı alınması önemlidir.

       Her proje fazının sonunda yapılır.

       Resmi kabul ile sonuçlanır.


Proje Kapsamı Yönetimi

Kapsamın Kontrolü

Proje ve ürün kapsamının durumunun izlenmesi ve kapsam temel çizgisine göre gerçekleşen değişikliklerin yönetilmesi sürecidir.

Control Scope: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Control Scope: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Control Scope: Data Flow Diagram
Control Scope: Data Flow Diagram

Varyans Analizi

       Maliyet, zaman, kapsam ve kalite sapmaları çok tipiktir ama kaynak ve risk sapmalarına da rastlanabilir.

       Pozitif ve negatif sapmaların ikisi de incelenmelidir.

       Neden ve etki analizini içermektedir.

       Entegre değişiklik kontrolüne girdi oluşturur.

 

İzleme ve Kontrol

Proje Zaman Yönetimi

Zaman Çizelgesinin Kontrolü

Control Schedule: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Control Schedule: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Control Schedule: Data Flow Diagram
Control Schedule: Data Flow Diagram


          Proje çizelgesinin mevcut durumunu belirlemek

          Değişiklikleri yaratan faktörleri etkilemek

          Gerekli rezervleri dikkate almak

          Zaman çizelgesinin değişip değişmediğini belirlenmesi

          Gerçekleşen değişiklikleri yönetmek

 

İzleme ve Kontrol

Proje Maliyet Yönetimi

Maliyetlerin Kontrolü

       Onaylanmış maliyet temel çizgisinde değişime yol açan etkenlerin belirlenmesi

       Değişiklik taleplerinin yerine getirilmesi

       Finansman uzlaşmasının geçerliliğinin sağlanması

       Maliyet performansın izlenmesi

       Çalışma performansının izlenmesi

       Paydaşların bilgilendirilmesi

 

Control Costs: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Control Costs: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs

Control Costs: Data Flow Diagram

Control Costs: Data Flow Diagram


Kazanılmış Değer Analizi(Earned Value)

Sabit bir bütçesi ve süresi olan bir projenin;

          Bütçe limitleri içinde yapılmakta olup olmadığını

          Planlanan programa uygun ilerleyip ilerlemediği

          Bu gidişle projenin ne zaman ve ne kadar maliyetle bitirilebileceğini önceden haber vererek, proje bitiminde farklı bir durumla karşılaşmayı önleyen bir proje performans ölçüm ve analiz sistemidir.

Kullanım amaçları;

           Tüketicilerin projenin gidişatını izleyebilmeleri ve kontrol edebilmeleri

           Projeyi satın alanların (işveren kurum/kuruluş) projenin gidişatını izleyebilmeleri ve kontrol edebilmeleri

           Proje yöneticisinin projeden sorumlu kişilerin çalışmalarını izleyebilmeleri ve kontrol edebilmeleri

 

TBC(Total Budgeted Cost) Toplam Bütçelenen Maliyet

PV(Planned Value)/BCWS(Budgeted Cost Work Scheduled) - Planlanan İşin Bütçelenen Maliyeti

BA (Budget at Completion) Tamamlanmadaki Bütçelenen Maliyet/Toplam Bütçe

AC(Actual Cost)/ACWP (Actual Cost Work Performed) Yapılan İşin Gerçekleşen Maliyeti

POC(Percentage of Completion) Tamamlanma Yüzdesi

EV(Earned Value)/BCWP (Budgeted Cost Work Performed) Yapılan İşin Bütçelenen Maliyeti/Kazanılmış Değer

CV(Cost Variance) Maliyet Varyansı

SV(Schedule Variance) Zaman Çizelgesi Varyansı

CPI(Cost Performance Index)  Maliyet Performans Endeksi

SPI(Schedule Performance Index)  Zaman Çizelgesi Performans Endeksi

CSI(Cost Schedule Index) Maliyet Zaman Çizelgesi Endeksi

ETC(Estimate to Complete) Kalan İşin Tahmini Bitirilme Maliyeti

EAC(Estimate at Completion) Tamamlanmadaki Tahmini Maliyet/Bitiş Maliyeti

VAC(Variance at Completion) Tamamlanmadaki Maliyet Varyansı

TCPI(To Complete Performans Index) Kalan İşin Başarı Endeksi

 

Earned Value Calculations Summary Table

Earned Value Calculations Summary Table


PV(BCWS) Planlanan Değer/Planlanan İşin Bütçelenen Maliyeti

Her faaliyete ayrılan TBC(Total Budgeted Cost) zamana yayılarak kümülatif bütçelenen maliyet hesaplanır.

 

AC(ACWP) Yapılan İşin Gerçekleşen Maliyeti

Gerçekleşen maliyet bilgileri toplanarak kümülatif gerçekleşen maliyetler tablosu oluşturulur.

Earned Value, Planned Value, and Actual Costs
Earned Value, Planned Value and Actual Costs 


EV(Yapılan işin Bütçelenen Maliyeti/Kazanılan Değer) =  POC * PV

İşlerin ne kadarlık bir kısmının tamamlandığına ilişkin bilgi toplanarak kümülatif kazanım değerleri tablosu hazırlanır. EV = Tamamlanma Yüzdesi *(PV)

 

CV(CostVariance) = EV - AC

Maliyet Varyansı = Kümülatif Kazanılmış Değer - Kümülatif Gerçekleşen Maliyet

CV= 54,000 - 68,000

      = -14,000TL < 0

Düzeltici Faaliyetlere İhtiyaç Var.

 

SV(SheduleVariance) = EV - PV

Zaman Çizelgesi Varyansı = Kümülatif Kazanılmış Değer - Planlanan İşin Bütçelenen Maliyeti

 

SV = 54,000 - 64,000

     = -10,000TL < 0

Düzeltici Faaliyetlere İhtiyaç Var.

 

CPI = EV / AC

Maliyet Performans Endeksi = Kümülatif Kazanılmış Değer / Kümülatif Gerçekleşen Maliyet

 

CPI = 54,000 / 68,000

       = 0.79 < 1

Düzeltici Faaliyetlere İhtiyaç Var.

CPI sürekli azalmaya devam ediyorsa acil önlemlerin alınması için harekete geçilmelidir.

 

SPI = EV / PV

Zaman Çizelgesi Performans Endeksi = Kümülatif Kazanılmış Değer / Planlanan İşin Bütçelenen Maliyeti

 

SPI = 54,000 / 64,000

      = 0,84 < 1

Düzeltici Faaliyetlere İhtiyaç Var.

 

CSI(Cost Schedule Index)  = CPI * SPI

CSI (Cost Schedule Index) = 0,79 * 0,84

                                              = 0,66

ETC(Estimate to Complete) Tahmini Bitirilme Maliyeti = EAC- AC veya (BAC – EV) / CPI

ETC = (100,000 – 54,000) / 0,7941

       = 57,927 TL

 

Tahmini Bitiş Maliyeti

Yöntem 1:  BAC / CPI

EAC = 100,000TL / 0.79 = 126,582 TL

Yöntem 2: EAC = AC + (BAC – EV)

Tamamlanma Anında Maliyet Tahmini = Kümülatif Gerçekleşen Maliyet + (Toplam Bütçelenen Maliyet - Kümülatif Kazanılmış Değer)

EAC = 68,000 + (100,000 - 54,000) = 114,000TL

Yöntem 3: EAC = AC + ETC = AC + (BAC - EV) / CPI

Tamamlanma Anında Maliyet Tahmini = Kümülatif Gerçekleşen Maliyet + (Toplam Bütçelenen Maliyet - Kümülatif Kazanılmış Değer) / (Maliyet Performans Endeksi)

EAC = 68,000 + (100,000 - 54,000) / 0,7941 = 125,927TL

Düzeltici faaliyetlere her üç yöntem sonucuna göre ihtiyaç vardır.

 

Kalan İşin Tamamlanma Performans Endeksi

TCPI = (BAC - EV) / (BAC - AC) veya  (BAC - EV) / (EAC - AC)

TCPI = (100,000 - 54,000) / (100,000 - 68,000)

        = 1,44

Kalan işin bütçelenen maliyet ile bitirilebilmesi için kalan işleri ne kadarlık bir performans ile yapması gerektiğini açıklamaktadır.

 

Tamamlanma Anında Projenin Maliyet Varyansı

VAC = BAC - EAC

Tamamlanma Anında Maliyet Varyansı = Tamamlanma Anında Maliyet Tahmini - Toplam Bütçelenen Maliyet

VAC = 100,000  - 125,927

         = -25,927TL

 

 

İzleme ve Kontrol

Proje Kalite Yönetimi

Kalitenin Kontrolü

Yetersiz süreç veya düşük ürün kalitesinin neden oluştuğunun belirlenmesi ve ortadan kaldırılması için önlem alınması ve tavsiye edilmesini sağlar.

Paydaşlar tarafından belirtilen gereksinimleri teslimatların yerine getirdiğini onaylamayı sağlar.

Performansı değerlendirmek ve gerekli değişiklikleri tavsiye etmek için kalite aktivitelerinin gerçekleştirilmesinin sonuçlarının izlenmesi ve kaydedilmesi sürecidir.

Code Quality: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Code Quality: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs

Control Quality: Data Flow Diagram
Control Quality: Data Flow Diagram


İzleme ve Kontrol

Proje Kalite Yönetimi

İletişimin İzlenmesi

İletişimin Kontrolü

Proje yöneticisi ve ekibi, bilgilerin planlandığı gibi doğru şekilde, doğru insanlara ve doğru zamanda akmasını sağlamak için iletişimin proje boyunca nasıl yürüdüğünü değerlendirir.

Paydaşları etkin bir şekilde bilgilendirmek ve istenen paydaş katılımı seviyelerini korumak için iletişim kontrol edilir.

Bu süreç, iletişim yönetimi planının takip edilip edilmediğini ve iletişimin paydaşların ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığını belirlemek için ölçmeyi içerir.

Paydaşlardan aldıkları raporlar ve diğer iletişimler hakkında geri bildirim almasını istenmelidir. Ayrıca, proje ekibi üyeleri yaşadıkları herhangi bir iletişim problemini rapor etmeli ve iletişimin proje üzerinde nasıl geliştirilebileceğinin belirlenmesine yardımcı olmalıdır.

Monitor Communications: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Monitor Communications: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs

Monitor Communications: Data Flow Diagram
Monitor Communications: Data Flow Diagram


İzleme ve Kontrol

Proje Risk Yönetimi

Risklerin Kontrolü

Risk izleme ve kontrol kapsamında şu aktiviteler gerçekleştirilir;

          Risk tetikleyicilerinin izlenmesi

          Artık risklerin izlenmesi

          Yeni risklerin belirlenmesi, analiz edilmesi tepki planlarının hazırlanması

          Var olan risklerin gerekliliğinin değişip değişmediğinin gerekirse kapatılmasının değerlendirilmesi

          Risk tepki planlarının takip edilmesi ve güncellenmesi

          Risklerin paydaşlarla değerlendirilmesi

          Rezerv analizlerinin değerlendirilmesi

 

İzleme ve Kontrol

Proje Tedarik Yönetimi

Tedariklerin Kontrolü

Tedarik ilişkilerinin yönetilmesi, tedarikçi performanslarının izlenmesi ve gerekli olduğunda değişikliklerin yapılması bu kapsamda gerçekleşir.

Tedariklerin izlenmesi ve kontrolü şu aktiviteleri içerir:

          Faturaların kontrol edilmesi

          Sözleşme değişikliklerinin yapılması ve uygulanması

          Tedarikçiye ödemelerin yapılması

          İhtilafların çözülmesi

          Sözleşmede tanımlanan işin yapıldığının kontrol edilmesi

          Tedarikçi risklerinin belirlenmesi ve takibi

          Denetleme ve kontrollerin gerçekleştirilmesi

Sözleşme değişiklik kontrol sistemi

Satıcı, işi tamamlamaya odaklanırken, alıcı, satıcının performansını ölçmeye ve fiili performansı sözleşmeyle, diğer satın alma belgelerine ve yönetim planına göre karşılaştırmaya odaklanır.

Control Procurements: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Control Procurements: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs

Control Procurements: Data Flow Diagram
Control Procurements: Data Flow Diagram


İzleme ve Kontrol

Proje Paydaş Yönetimi

Paydaş Katılımının İzlenmesi

Tüm proje paydaşlarının ilişkilerinin izlenmesi ve stratejilerin ve planların onların katılımını sağlayacak şekilde düzenlenmesi sürecidir.

Ana Teslimatlar: Çalışma performansı bilgileri, değişiklik talepleri

Monitor Stakeholder Engagement: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs
Monitor Stakeholder Engagement: Inputs, Tools & Techniques, and Outputs

Monitor Stakeholder Engagement: Data Flow Diagram
Monitor Stakeholder Engagement: Data Flow Diagram


Kapanış

Proje Entegrasyon Yönetimi

Proje ya da Fazın Kapatılması

Projenin ya da fazın resmi kapanışında tüm proje yönetimi süreç gruplarındaki tüm aktiviteleri sonuçlandırma sürecidir.

Bu sürecin ana faydası alınan derslerin çıkarılması, proje çalışmasının resmi bitişi ve yeni girişimler yürütmek için kaynakların serbest bırakılması sağlamasıdır.

Proje başarılı sonuçlandırılmasa dahi bu süreç işletilir.

Ana Teslimatlar: Nihai ürün, hizmet, ya da sonuç geçişi

 

Bir proje yöneticisi;

          Projenin ve teslimatların resmi olarak kabulünü almalı

          Projenin başarılı olduğunu gösteren son bir rapor yayınlamalı

          Son öğrenilen dersleri çıkarmalı

          Tüm proje kayıtlarını endekslemeli ve arşivlemeli

Closing Process Group
Closing Process Group

 

Close Project or Phase: Inputs and Outputs
Close Project or Phase: Inputs and Outputs


Proje veya fazın kapatılması adımları;

          Faz ya da projeden tamamlanma ya da çıkış kriterlerini karşılamak için gerekli eylemler ve aktiviteler

          Projenin ürünlerini, hizmetlerini ya da sonuçlarına bir sonraki fazla yada üretime veya operasyona aktarmak için gerekli eylemler ve aktiviteler

          Proje veya faz kayıtlarının toplanması, projenin başarısını veya başarısızlığının denetlenmesi, alınan dersleri bir araya getirilmesi ve organizasyonun gelecekteki kullanımına yönelik olarak proje bilgilerinin arşivlenmesi için gerekli aktiviteler

          Nihai ürün veya süreç geçişi





Bir sonraki yazımda görüşmek üzere...



sentiment_satisfied Emoticon